امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

جارو زدن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش بپردازیم. جارو زدن فرش کاری همیشگی در همه منازل است ، هرچند این امر آسان به نظر می رسد ولی با وجود آسانی باید با دقت انجام شود چرا که جارو زدن صحیح فرش با افزایش طول عمر فرش ارتباط مستقیمی دارند.در این مقاله قصد داریم روش های صحیح جارو زدن فرش را شرح دهیم.


امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال

کجی فرش یکی از عیوب قالی است که ممکن است بعلت کوبیدن بیش از حد گلیم بافی اولیه بافت باشد و یا استفاده از دار یا دستگاه قالیبافی نامرغوب و همچنین یکنواخت نبودن چله ها و شل یا سفت بودن بیشتر قسمتی با قسمت دیگر آن ممکن است چنین عیبی را ایجاد نماید و موجب شود که قالی تولیدی عیب کجی را که شامل شکم زدگی (به بیرون و یا به داخل متن) و یا «شمشیری شدن» (دارای انحنایی شبیه خمیدگی شمشیر) و … هست را پیدا کند.


امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

فرش ابریشم در بین فرشهای دستباف از گرنبهاترین فرشها میباشد که نگهداری آن نسبت به انواع دیگر سخت تر بوده و نیازمند دانستن اطلاعاتی در این راستا میباشد. یک فرش ابریشم قابلیت آن را دارد که قرنها باقی بماند و کیفیت و جلوه و شکوه اولیه خودرا حفظ کند. در حالیکه به شیوه درست از آن حفاظت شود. بهمین دلیل موارد مهمی رادر نظر گرفته ایم که رعایت این اصول تاثیر بسیاری در مدت عمر فرش شما خواهد داشت. از جمله این موارد: رطوبت، حشرات موذی، آویزان کردن، انبارکردن، آسیب، چرخش و  رطوبت.


امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

رنگرزی عملی است که طی آن ماده رنگی در شرایط معینی از درجه حرارت و زمان بر الیاف و یا کالای منسوج از نوع معینی اثر می گذارد و آن را رنگ می کند. در توضیح بیشتر رنگرزی یا صبّاغی به فرآیندی گفته می‌شود که در طی آن کالای نساجی (الیاف، نخ، پارچه و یا پوشاک) در محلولی که شامل مواد رنگزا و مواد شیمیایی می‌باشد، رنگ‌آمیزی گردد و مولکول‌های رنگ، با دوامی نسبی با مولکول‌های کالای نساجی، پیوند محکمی برقرار نمایند. ماده رنگزا، به همه مواد طبیعی و یا شیمیایی که قابلیت رنگرزی الیاف و یا منسوجات را دارند اطلاق می‌شود. رنگ کالای رنگرزی شده باید ثبات داشته باشد و در مقابل سایش، شستشوی شیمیایی مانند اسیدها، بازها، حلال ها، نور خورشید، حرارت، رطوبت، گرد و خاک وغیره یکنواخت و دارای حداکثر مقاومت باشد. از سوی دیگر هم بایستی  در عمق الياف نساجي پخش شود و تنها روي سطح آن قرار نگيرد.


امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

موکت و فرش در فرهنگ و تاریخ ما ایرانیان نقش بسیار پررنگ و مهمی داشته و دارد. هریک از ما به سلیقه و معیارهای خود، امکان دارد یک نوع موکت یا کفپوش را انتخاب کنیم. با توجه به طیف گسترده  محیط هایی که میتوانیم از موکت به عنوان کفپوش در آن استفاده کنیم، انتخاب محصولی که تمام نیازهای ما را برطرف کند، بسیار مهم است. بسیاری از ما شاید فقط به طرح و شکل ظاهری موکت و هماهنگی آن با رنگ پرده یا مبلمان با دکوراسیون داخلی توجه می کنیم. اما در مورد همین محصولی که در شبانه روز آن را میبینیم و زیر پاهایمان احساسش میکنیم. نکته های بسیار زیادی نهفته است. یک کفپوش مناسب مانند موکت علاوه بر کاربردش به عنوان فرش،‌ عایق دما، صدا و جذب تعلیق غبار در فضا است. موکت از منظر زیباشناسی و روانشناختی نقش به مراتب مهمتری را ایفا میکند. چنین کفپوشی برای فضا مانند لباسی است که با طرح و نقش خود به فضای پیرامون شخصیت منحصربه فردی می بخشد. انتخاب طرح موکت برای سالن پذیرایی منزل یا اتاق خواب یک کودک، دفتر یک شرکت خصوصی یا تالار همایش های یک موسسه میتواند به طور مستقیم بر طراحی داخلی آن فضا تاثیر گذار باشد. در هر صورت شما با این کفپوش دیر آشنا به راحتی میتوانید به محیط مورد نظرتان حال هوایی دیگر  ببخشید.