روش های صحیح جارو زدن فرش چیست؟

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جارو زدن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش بپردازیم. جارو زدن فرش کاری همیشگی در همه منازل است ، هرچند این امر آسان به نظر می رسد ولی با وجود آسانی باید با دقت انجام شود چرا که جارو زدن صحیح فرش با افزایش طول عمر فرش ارتباط مستقیمی دارند.در این مقاله قصد داریم روش های صحیح جارو زدن فرش را شرح دهیم.

 

 

 

 

روش های صحیح جارو زدن فرش

 

از مهمترین روش هایی که به منظور حفاظت از فرش باید انجام بپذیرد جارو زدن صحیح فرش است. جارو زدن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش رابطه مستقیمی با هم دارند. اگر جارو زدن به صورت صحیح و اصولی انجام پذیرد نتیجه آن چیزی جز افزایش طول عمر فرش نخواهد بود. جارو زدن صحیح فرش و افزایش طول عمر فرش نیازمند علم تخصصی نیست و یا یک روش پیچیده محسوب نمی شود کافی است که روش جارو زدن به درستی انجام پذیرد و بعد از آن مشاهده خواهید کرد که جارو زدن صحیح فرش کار بسیار آسان و جذابی است. در ادامه به نکات مهم در مورد جارو زدن صحیح فرش و به دنبال آن افزایش طول عمر فرش اشاره خواهیم کرد.

 

بیشتر بدانید:

علت کج شدن فرش و تابلو فرش چیست؟

 

 

  • استفاده از جاروی مناسب

 

جاروهایی وجود دارند که به منظور جارو زدن صحیح فرش ها برای هر کدام از انواع فرش مناسب هستند. بعنوان مثال برای فرش های کم پرز ، می توانید از جاروهایی استفاده کنید که برس های دواری دارند چرا که با بر هم زدن پرزها موجب می شود که ذرات گرد و غبار به راحتی از داخل فرش جمع آوری شود. یا برخی فرش ها هستند که پرز آنها زیاد است و ساختار متراکمی دارند ( فرش های پشمی از این نوع هستند ) برای این فرش ها از جاروهای برسی استفاد نکنید ، توصیه می شود که از جاروهایی که مکنده هستند برای این کار استفاده شود.

 

  •  تغیرمسیر جارو زدن

 

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد جارو زدن صحیح فرش باید به آن توجه شود این است که باید زمانی که جارو زده می شود به طور مرتب مسیر جارو زدن عوض شود یعنی از جهت های گوناگون جارو زدن انجام پذیرد. این گونه جارو زدن سبب می شود که پرز و بافت فرش حالت خود را حفظ کند و به دلیل یکنواخت نبودن جارو زدن از پرز شدن زیادی جلوگیری خواهد کرد و عمر فرش افزایش پیدا می کند.

 

 

  • پیدا کردن خواب فرش

 

پیدا کرد جهت خواب فرش برای جارو زدن صحیح فرش کار بسیار آسانی است و برای همین منظور کافی است که دست خود را به آرامی بر روی فرش مورد نظر بکشید ، جهتی که در آن دست شما به آسانی و بدون مانعی حرکت کند جهت خواب فرش است ؛ اما اگر زمانی که دست خود را بر روی فرش می کشید پرزهای زیر دستتان حالت خشنی داشت و احساس کردید که پرزها با حرکت دست بلند می شود این جهت خواب فرش نمی باشد.

 

 

بیشتربدانید:

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی

 

 

  • تعداد دفعات جارو زدن

 

 به نظر شما تعداد دفعات جارو زدن فرش در هفته چند بار است؟ به طور کلی می توان به این سوال این گونه پاسخ داد که تعداد روزهای لازم برای جارو کردن فرش در طول هفته وابسته به میزان رفت و آمد در منزل شما و کارهایی است که در آنجا انجام می پذیرد. برای مثال در خانه هایی که حیوانات خانگی وجود دارد تعداد جارو زدن بالا خواهد بود اما در محل هایی که رفت آمد کم است حالت حداقلی که می توان گفت که برای جارو زدن خانه لازم است یک روز در هفته می باشد.

 

  •  تمیز بودن جارو به هنگام جارو زدن فرش

 

جارو ها به این منظور اختراع شده اند که به نظافت کمک کنند و چنانچه خود آنها تمیز نباشند باعث کثیف شدن فرش می شوند. همچون مواقعی که روز های قبل خانه را جارو زده باشید و جارو کثیف شده باشد به همین دلیل باید همیشه قبل از جارو زدن فرش از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کرد. همانگونه که مطلع هستید جارو ها می توانند گردو غباری را که هرگز به چشم نمی آید از سطح فرش پاک کرد و آن را به درون خود بکشاند که منظور همان کیسه جارو برقی می باشد که باید حواسمان به آن باشد. زمانی که جارو برقی پیشرفته و مدرن است دارای چراغ مخصوص می باشد که هنگامی که کیسه آن پر شد به ما هشدار پر شدن را میدهد و چنانچه متوجه نشوید کیسه پر شده است و شروع به  جارو زدن فرش کنید  گردوغبار جمع نمی شود و فرش همچنان کثیف باقی می ماند.

 

 

 بیشتر بدانید:

روش های افزایش عمرفرش چیست؟

 

 

قالیشویی حکیم با بیش از 19 سال سابقه درخشان در حوزه شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف، فرش های نفیس و خاص، موکت و مبلمان، بی شک یکی از بزرگ ترین وحرفه ای ترین قالیشویی هایی می باشد که در اصفهان حضور دارند.